Michal Zákoucký

Právo na čistý a voňavý vzduch musí být všude, nejen v restauracích

11. 01. 2017 12:18:00
Je dobře, že se naši zákonodárci zabývají zdravím svých obyvatel a zanedlouho vstoupí v platnost plošný zákaz kouření v restauracích. Bylo by o nich ale nezodpovědné, pokud by tuto aktivitu nerozvíjeli dále.

Do zakouřené restaurace mě nikdo nenutí chodit, ani mě tam nikdo nenutí pracovat, takže se tomu dokáži vyhnout.
Co mně ovšem vadí, že špinavý , znečištěný a smradlavý vzduch musím dýchat i ve veřejném prostoru venku, doma, na úřadech, prostě všude.
A naši zákonodárci by se tím měli hned zabývat, pokud to s námi myslí dobře.
Začal bych u automobilů, nikdo nemá právo mi čmoudit pod nos a znečišťovat své okolí zplodinami, i kdyby vstoupila v platnost norma EURO 7, která jen zplodiny omezí.
Tedy, bude nutné zakázat automobily úplně, samozřejmě i veškerou další dopravu. Vyjma tramvají a metra. Jistě namítnete, jak se budeme dopravovat do práce a jinam.
Na kole nikoliv, to chci zakázat také, protože nehodlám být obtěžován smradem potu v obchodech a jinde. Bude se chodit pěšky a to pouze tak rychle, abychom se nezpotili.
Ano, lze použít deodorant či parfém, ale ten nehodlám dýchat také, chci čistý vzduch, naprosto. A mám na to právo.

V bazénu mi smrdí chlor, to chci zakázat také. Elektřina jen z obnovitelných zdrojů, nehodlám dýchat zplodiny z uhelných a plynových elektráren.
Na všech veřejných WC zakázat vůně a nechci, aby mě někdo svoji smradlavou potřebou obtěžoval. Mám právo na čistý vzduch vždy a všude.
Možná namítnete, že na WC není možné předejít smradu a jsou k tomu WC určené, ale hospody také byly určené k pití, kouření a klábosení.
Ano rozumím, kouření je ošklivý zlozvyk.
Pak ale nechápu, proč ho zakazujeme na místech k tomu určených, je přeci třeba ho zakázat úplně všude, nehodlám dýchat kouř z cigarety na chodníku či jinde.
Klábosení nám u mladší generace úspěšně omezují chytré telefony, kouření jsme zakázali a teď už zbývá jen alkohol.
Ano, pít alkohol chci zakázat také, už na Vás někdy dýchnul někdo po požití? To je čistý a voňavý vzduch?

Už jste někdy vstoupili třeba do fotbalové či hokejové šatny po zápase? A co kotle na plyn, dřevo a uhlí? To mám dýchat také? Grilování? Co továrny, železárny, koksovny?
Kdy se tím začnou konečně naši poslanci zabývat?

Jo tak, zakázat kouření v restauracích lze, protože to není problém a je to nezdravé a zlí kuřáci obtěžují nebohé nekuřáky. Ale svítit, topit a přemisťovat se musíme a tedy omezit nelze.
Takže právo na to smrdět mi pod nos autem či kotlem na uhlí, na to vnutit se kamkoliv a tam vyžadovat svá pravidla je víc, než právo provozovatele zvolit si, jaké hosty v hospodě chce a předem je na to upozornit?

S pozdravem
MZ

Autor: Michal Zákoucký | karma: 36.04 | přečteno: 1445 ×
Poslední články autora