Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a17n 36Z10á69t84u37r52e58c55k68ý 9293373757842

No a takze jake je nakonec reseni? Diskriminaci prehlizet a spolehat se na to, ze ruzumni se domluvi? No to by musel existovat jen jeden rozum vlastni vsem rozumnym lidem. Pokut jsou nejake antidiskriminacni zakony spatne, chtelo by to trochu konstruktivni kritiky misto zesmesnovani.

0/0
14.11.2016 21:24

M31i36c29h30a35l 72Z22á18k73o26u53c68k25ý 2294504391591

Vážený pane Záturecký,

je diskriminace a je diskriminace. Pokud ta paní má bolševické manýry, tedy fízlování, vykonstruované případy, je dle mého v demokratické společnosti možno takového člověka i zesměšnit. Já Šabatové neupírám právo na její názor, Vy neupírejte mé právo si dělat z jejich rozhodnutí srandu. Rozdíl mezi námi je, že já o tom napíši blog, ona svou tezi a jediné správné vidění světa diktuje všem. Jak píši, ani Šabatová z rasisty nerasistu neudělá. Zákony tu máme, máme rovnost před zákonem, nepamatuji se, že by se musela jakákoliv rasa či národnost zvýhodňovat. Ale ono se právě díky této paní tak děje, tedy tato paní zde zavádí pozitivní diskriminaci. Konstruktivní kritika? Berte to jako Českou sodu (samozřejmě s daleko nižší úrovní). Třeba budu v nějakém dalším článku konstruktivní. Třeba ne. A článek je o tom, že diskriminace se děje všude, přesto ji přecházíme. A stanovit hranici a posouvat ji dále v normálních společenských tématech, kde je snad zkušenostmi a léty vše prověřeno, je další přelud této paní. Znormalizovat každodenní fungování, stanovit limity na to a na to. U mě toto jednoznačně budí nutnost se tomu postavit, protože je to normálním lidským uvažováním a rozumem snad většině společnosti jasné.

S pozdravem

MZ

+5/0
14.11.2016 22:06

J49a13n 13Z67á49t54u91r83e98c70k46ý 9633893587902

Nepochopil jsem - co je tedy diskriminace? Ve své odpovědi na mou reakci pouze naznačujete, že paní Šabatová zavádí nějaké nesmyslné opatření proti diskriminaci, avšak žádná taková opatření neuvádíte. Taky tvrdíte, že bychom neměli za diskriminaci označovat nějakou "normální a léta prověřenou" každodenní praxi, ovšem žádné bližší principy takové "přijatelné" diskriminace neuvádíte. Takže nezbývá mi než konstatovat, že opravdu nevím, o čem je vlastně řeč.

0/0
15.11.2016 9:07

M16i89c86h29a79l 71Z65á46k85o98u61c83k26ý 2254214321171

http://usti.idnes.cz/sabatova-o-diskriminaci-romu-di4-/usti-zpravy.aspx?c=A150604_162228_usti-zpravy_alh

http://www.lidovky.cz/verdikt-ombudsmanky-sabatove-muslimky-satky-ve-skolach-nosit-mohou-1gh-/zpravy-domov.aspx?c=A140826_144246_ln_domov_mct

0/0
15.11.2016 10:02

M26i18c78h33a71l 26Z81á80k36o45u35c11k74ý 2544834671611

Přečtěte si prosím znovu blog, jsou tam odkazy na co upozorňuji.

0/0
15.11.2016 10:05

J62a35n 42Z31á58t87u83r66e27c67k86ý 9703753687872

Asi si nerozumíme. Odkazy jsem přehlédl, teď jsem si je pročetl. Jenomže z těch odkazů není jasné, na co konkeérntě narážít či v čem s antidiskriminančím zákonem nesouhlasíte. Odkazy jsou totiž zprávami, ne načrtnutím Vaší vlastní koncepce diskriminace. Ve vašem blogu uvádíte jen parodické fikce antidiskriminančích zákonů, ale nijak se nevyjadřujete k tomu, co tedy vlastně diskriminace je a jaké jsou hranice její tolerance (tedy pokud pominu výroky o tom, že je vám to všechno jedno a že se má dělat všechno nadále tak, jako za "starých časů").

0/0
15.11.2016 10:18

M47i38c46h80a78l 67Z43á72k15o47u52c36k39ý 2444204541771

Pokusím se nějak shrnout myšlenkový pochod. Můj blog naráží na agendu paní Šabatové (viz odkazy), tedy snažím se nějakou formou reagovat na její chování. Samozřejmě trochu ironicky a zveličovat, tedy dávat podnět k zamyšlení, kam až jde antidiskriminační kampaní dojít. Kam by se teoreticky mohla ubírat. A mám strach, že se tam paní Šabatová ubírat bude (ano, jedná se o subjektivní pocit a na ten opět ironicky narážím). Nehledejte v tom prosím cokoliv víc. Jedno je i není, to je otázka a to by bylo na další blog. Celý blog jen naráží na pitomosti typu, že potřebujeme regulativ, jak si vybírat partnera (což je obsahem její práce a je opět obsaženo v linku), jak se chovat při prodeji bytu, co smím a nesmím nosit do školy, jak se chovat k těhotným. Pokud toto člověk nechápe a není mu dáno výchovou, žádný zákon, nařízení či něco podobného mu mozek nerozsvítí.

Pokud ani teď jsem nevysvětlil, pak se omlouvám, ale už nevím jak.

S pozdravem

MZ

+1/0
15.11.2016 11:00

J26a63n 61Z84á89t85u67r30e94c66k54ý 9583933207602

Myslím, že už rozumím. Zkrátka chcete ironizovat paní Šabatovou a její koncepci diskriminace tím, že ji zveličíte ad absurdum. Nastiňujete, že aktuální návrhy nebo platné zákony by mohly "někam dojít", ačkoli Vy sám žádnou vlastní představu dikriminaci nebo alespoň korekci aktuálního návrhu diskriminace nenavrhujete. Jak tvrdíte, opravdu jen ironicky narážíte... ale - z mého pohledu - bohužel nic víc k tomu nepřidáváte a ještě ujišťujete, že v tom Váš text je skutečně jen ironie a není třeba v tom hledat cokoli dalšího. No právě. V tom vidím problém - ironizujete či zesměšňujete osoby a myšlenky, ale přitom nenabízíte skutečný stav věcí a jiné řešení než ignoraci daných problémů tím, že pokud někteří lidé k něčemu přistupují špatně či nespravedlivě (ať už vlivem rozumového nebo výchovného deficitu), nemá cenu jim v tom zákonem bránit. A pokud místo toho problém řeší rozumní lidé, dospějí nutně k rozumné domluvě, takže zákon opět nepotřebují.

No, co na to říci? Že články podobného typu jsou v tady v blozích na Idnesu značně populární. Nikoho nenutí přemýšlet a vynášet vlastní teze a poskytují obraz k odsuzování někoho nebo něčeho. Čímž dobře zapadáte do zdejšího stylu.

0/0
15.11.2016 11:26

M76i47c63h46a17l 12Z87á93k29o62u36c82k15ý 2604534321161

Pane Záturecký,

ale nabízím, v jiném blogu třeba jsem o tom psal. Ale nehodlám v blogu, jehož obsahem je ironie nabízet řešení. Proč v tom pořád hledáte něco jiného, proč chcete od toho blogu něco, co není? Pojedete s formulí 1 do terénu a pak budete nadávat, že se Vám formule na prvním pařezu rozbila? To je jako kdyby jste chtěl v komediálním filmu politickou debatu. Rozlišujte prosím tento stav. A i tou ironií se snad snažím nutit čtenáře přemýšlet, kam může tato politika vést, to je jediné poslání. Dle Vašeho měřítka by se měly zakázat satirické pořady, komedie, Česká soda atd, protože nenabízí řešení? Werich, Voskovec (na jejich úroveň se v žádném případě nestavím). I ta satira a ironie přece přináší myšlenku, ukazuje co se může stát, kam může vést. Po druhé píši, člověk z bolševickými manýry a myšlenkami si o zesměšnění přímo koleduje. Já mu neupírám právo bolševické manýry mít, ale já mám právo je parodovat, zveličovat a ukazovat, co se může stát. Co je na tom těžkého pochopit? A to s tou rozumnou domluvou. No, pokud ta rozumná domluva bude mimo zákon, bude nezákonná, tedy neplatná. Navíc sebou přináší jistě další právní, časovou zátěž. Pokud si myslíte, že zákonem uděláte z někoho lepšího člověka, z rasisty nerastitu, z blbce neblbce, je třeba zregulovat ale naprosto vše. Protože každý je v něčem blbec (tedy něčemu absolutně nerozumí). Všichni tito mezi námi jsou, byly a budou, zákonem nic nevyřešíte, pouze těm "rozumným" znepříjemníte život. Kam zapadám či nezapadám, to je mi zase jedno, na škatulky jsem si zvykl. Zda je článek populární nevím, ale pokud alespoň jeden člověk pochopil myšlenku, kam může tažení proti diskriminaci vést, co vše je vlastně diskriminace je, jsem za to rád.

S pozdravem

MZ

0/0
15.11.2016 12:52

J23a19n 54Z21á16t12u56r51e78c60k82ý 9103873247202

Aha, tak teď už asi konečně opravdu rozumím - jedná se skutečně jen o parodii bez ambice na nějakou seriozní kritiku či nápravu. To je v pořádku, máte pravdu, že k tomu tento žánr slouží, proti tomu nelze nic namítat.

Akorát mi tady nesedí jedna věc: nevím, jestli mám nějak oslabený smysl pro humor, ale poslední řekněme čtvrtina vašeho článku, kterou uvozujete slovy "Celý náš život je protkán diskriminací... " mi už jako parodický styl nepřipadá. Naopak bych řekl, že tady už přímo formulujete svůj odpor k protiidiskriminačním opatřením a taky tezi, že takové zákony jsou k ničemu, že hlupáci zůstanou hlupáky a rozumní se domluví. No, k tomu bych jen podotkl, že samozřejmě od zákonů neočekávám, že někoho "spraví", ale především že někomu něco zamezí a jiného zase ochrání, což je pode mě vlastní smysl zákona. Že hlupák hlupákem zůstane je jasné, ale zákon mu alespoň částečně zabrání škodit jiným, k tomu samozřejmě zákon je. Nevím, čím by mohlo být obhajeno to, že když je někdo hlupák, není třeba ho žádným zákonem omezovat, to je podle mě nesmysl.

Ale omluvte mě, možná mám slabé vedení a dosud jsem vlastně nepochopil, že i ona poslední čtvrtina vašeho článku je stále ještě parodií a že ono závěrečné stanovisko a doporučení paní Šabatové, aby od své činnosti upustila spolu s vírou, že normální lidi se domluví, je stále jen usměvný a fiktivní výraz sebeparodie autora a zároveň výstrahou, s jakým myšlením bychom se mohli setkávat. Tak v tom případě se Vám omlouvám že jsem obtěžoval a vyjadřuji svůj plný souhlas.

0/0
15.11.2016 15:10

M37i91c58h90a80l 73Z46á75k37o69u42c32k62ý 2124614681501

Vážený pane Záturecký,

dovolím si ještě poupravit, jedná se o to, čím by se vším teoreticky mohla paní Šabatová zabývat. Podáno v ironické či satirické formě (alespoň jsem se o to snažil). K té čtvrtině, to měl být za mě takový epilog, že přeci není nutné se těmito věcmi zabývat a že snad "normální" lidem jsou tyto věci jasné. I když jsou diskriminační, i když mají předsudek, není třeba je jakkoliv zákoně formulovat a řešit. A že mě osobně taková diskriminace ani předsudky nevadí. Ale chápu, že již nemá tu linii z předchozí části, přeci jen, nejsem spisovatel, ani profesionální kritik, tak prosím omluvte sníženou úroveň.

Také spíš vyjadřuji moji obavu, a teď opět s mým předsudkem, že bych se ani nedivil, kdyby se tím paní Šabatová zabývala, z čehož mám obavy.

Zákon mu nezabrání v ničem, s tím si dovolím s Vámi nesouhlasit. To by nebyly žádné vraždy. Zabrání mu v tom pouze myšlení, výchova. Zákonem akorát formulujeme, co je přípustné a co ne a v případě porušení trest. A má cenu trestat (nejedná se ani o vraždu, ani něco podobného) člověka, který zůstane rasistou? Vždy? A tím omezit zbytek populace a diktovat tomu zbytku, jak se mají chovat ve všech ohledech, a které v blogu narážím? Vše poté směřuje k tomu, že lidé akorát lžou, nepřijmou třeba Roma protože je Rom, ale vysvětlí mu, že nevyhověl z toho a toho důvodu. A teď osobní názor, ať klidně někdo odmítne Roma, že je Rom, u mě bude blbec a netrestal bych ho. Dle mého lepší než mu lhát. Dobrý pracovník je dnes (a byl vždy) klenotem a jen blbec hledí na rasu atp. Jenže to by paní Šabatová neměla co dělat. Též neziskovky. A nevěřím tomu, že by bylo více Romů nezaměstnaných, než je teď. To jsem ale odbočil, snažil jen vysvětlit postoj jaký chovám k tomuto normalizování.

Není se zač omlouvat, věcná kritika či opačný názor formulovaný slušně je přeci samotnou podstatou demokracie.

S pozdravem

MZ

0/0
15.11.2016 21:26

J44a48n 44Z83á65t48u70r45e16c93k38ý 9513143927412

To je neuveritelne, pokud spravne rozumim, tak byste zkratka diskriminaci ci kriminalitu obecne radeji nepostihoval (pokud by se nejednalo o zvlast zavazne ciny), protoze uprimne a srdecne konane zlo vam prijde prijatelnejsi nez dobre chovani s pretvarkou nebo ze strachu z represe? No tak pokud to tak je, pak opravdu stojime kazdy uplne na jinem nazorovem poli.

0/0
15.11.2016 22:02

M48i26c55h22a12l 62Z50á42k76o43u26c50k73ý 2784924481261

Nelízejte to zábradlí, přilepí se Vám jazyk, tak pravilo nařízení... Ne, diskriminaci ne, nebo jen nejvážnější případy. Protože postihem stejně nic nevyřešíte, nikomu nepomůžete. Ani diskriminovanému. Možná odškodněním. Ale tak se to zase bude pouze obcházet. Jako se obchází dnes, lhaním, mlžením (takže oficiálně je ok, ale diskriminován byl, tím pádem je ten zákon k ničemu). Kriminalitu neobejdete, ukradl jste, tak to neokecáte. Tady tresty klidně zpřísnit, stejně tak za útoky atd.

Základní podmínkou každého zákona je jeho vymahatelnost, tedy vymahatelnost práva. Pokud jsem schopen zákon obejít jednoduchou lží a tím být z obliga, je tento zákon či nařízení k ničemu. Navíc, pokud se vztahuje pouze na malé procento hříšníku, postrádá smysl též. Já Vám rozumím, myslíte to dobře a i chápu, že jsme oba na jiném názorovém poli. I když si asi oba přejeme, aby zde rasismus nebyl.

Když budu rasista a nepřijmu zaměstnance protože byl Rom ale zdůvodním, že mám lepšího kandidáta, je v pořádku. Já si myslím, ať mu řekne pravdu, ať se rasisté a další vybarví, pokud bude ten Rom schopný, jistě si ho práce najde v "normální" firmě, u mě má dveře otevřené. A klidně si na tom udělám reklamu: "přijímáme bez předsudků, ne jako firma XYZ". Jistě, nebude tak "korektní" společnost, ale bude pravdivá a každý bude vědět, na čem je, není to lepší? Nebo je to horší než mít antidiskriminační zákon, který nikomu nepomáhá a nic neřeší? Jen nás učí pitomostem a lhaní?

Já jsem pro rovnost před zákonem, vším co zajišťuje naše ústava, listina práv a svobod, dál bych zde nezacházel.

S pozdravem

MZ

0/0
15.11.2016 22:33

J90a42n 65Z49á78t36u71r52e87c55k73ý 9783183347332

Nelízejte zábradlí, přilepí se Vám jazyk, pravilo nařízení... ano, a co tím chcete naznačit? Že bylo nařízení neúčinné, protože se našlo několik lidí, kteří ho porušili? Ale většina jej neporušila. Je-li tomu tak, který zákon je účinný? Žádný. protože každý zákon byl porušen. Jenomže většina lidí zábradlí skutečně nelíže. Díky varování? Nebo z vlastní vůle? Nevíme. Víme jen to, že nařízení porušuje jen málokdo. K čemu tedy zákony jsou, když je lze obcházet? A koneckonců když je lze porušovat i po příslušné sankci? Pak jsou k ničemu. Kriminalitu podle Vás nelze obejít? Ale jděte. Nemáme tedy trestat například sexuální násilí, protože se odehrálo beze svědků a lze ho okecat? A i kdyby byla kriminalita trestána, k čemu to, stejně se eivdentně stále opakuje, proč tedy chcete zpřísňovat zákony, které nikoho podle Vás neumravní a ani nikoho neochrání?

Začínam trochu chápat, že nechcete zákony, které nelze vymáhat. No s tím by se snad i dalo souhlasit, protože pokud je zákon opravdu nevymahatelný, působí jen jako byrokratická obstrukce. Jenomže má to háček - nijak nezkoumáte, které diskriminační zákony a v jaké formě vymahatelné jsou nebo nejsou. Není zřemé, jestli odmítáte jakékoli zákony v antidiskriminačním duchu nebo jenom ty, u kterých není představitelná metoda usvědčení nebo dokazování. Protože diskriminační může být úmysl, který se dokazuje hůře, ale také situace, která je už zřetelnější (ukradl jsi, možná neúmyslně, ale čokoláda je v tvé kapse bez účtenky, tak jaký štráchy?). Na mě to působí tak, že podle Vás jen proto, že do hlavy nikdo nikomu nevidí, a tudíž hůře prokáže úmysl, máme upustit i od snahy zamezovat zjevným diskriminančím situacím. Avšak jinou kriminalitu byste trestal. Nevím, jestli domýšlíte, jaké důsledky a co všechno by bylo dovoleno, pokud by samotné diskriminování bylo povoleno (protože by podle Vás nemělo být zakázáno).

0/0
16.11.2016 10:55

M75i10c83h46a56l 48Z66á87k92o16u66c50k48ý 2964954651221

A ano, srdečně konané zlo je dle mého názoru přijatelnější než lež, faleš, přetvářka a strach z represe. Protože v případě toho zla vím dobře na čem jsem a mohu se tomu přizpůsobit (třeba na ten pohovor nejít), kdežto v tom druhém případě vlastně nevím nic, sice se na mě hezky usmívali, ale dopadl jsem stejně jako v případě prvním.

0/0
15.11.2016 22:42

J55a21n 59Z71á37t91u68r88e83c68k23ý 9163763627682

Myslím, že se pletete. Ptal jsem se, jestli je lepší upřímné zlo než vynucené dobro. Vy odpovídáte že zlo, a zdůvodňujete to tím, že výsledek je pro Vás stejný. Jenomže já jsem se ptal, jestli je Vám milejší pozitivní výsledek, byť s přetvářkou, nebo upřímně negativní. Nemyslel jsem to, že v obou případech ostrouháte.

Uvedu příklad.

Upřímné zlo je neomezená možnost konzumace alkoholu za volantem. Ožralý řidič je upřímné zlo: opil se, ale ani to neskrývá, dělá to rád, je už prostě takový a není třeba ho zákonem nijak trestat nebo strašit. A Vy víte, na čem jste, víte, že se kdykoli může projet třeba kolem Vašeho domu.

Přetvářka, faleš a represe je tento náš řidič ve střízlivém stavu. R8d by se napil, ale díky současné legislativě má jaksi pár dobrých důvodů, proč to nedělat. Je to zkrátka vynucené, neupřímné dobro. Já bych tedy raději volil tu přetvářku a tím obecně vyšší šanci na bezpečí.

Tuším ,že mi tady namítnete, že alkohol v krvi je vcelku jasně prokazatelný a tudíž má smysl jej zakázat. Sice byste se tím dostal do sporu sám s sebou, neboť evidentně se jezdí pod vlivem navzdory existenci zákona, ale zase chápu, že oproti některým potenciálním diskriminačním zákonům je tento alespoň vymahatelný. Já však tvrdím, že bychom měli i konstruktivně přistupovat k antidiskriminačním zákonům a zkoumat formy jejich vymahatelnosti, než je rozvnou smést ze stolu.

0/0
16.11.2016 11:09

M19i92c74h72a94l 56Z91á76k33o53u71c43k22ý 2854324551901

Vážený pane Záturecký,

dostali jsme se trochu mimo blog, ale rád se pokusím odpovědět trochu jinak, i když je jasné, že toto je mnohem delší debatu. Když je někdo dejme tomu pedofil (nebo alkoholik), do doby než spáchá čin, je vše ok. Až když ho spáchá je problém (ale "snadno" dokazatelný). Když jsem rasista tak mohu být skrytý rasista a i pokud čin spáchám, tedy budu diskriminovat, nikdo mi to nedokáže, pokud se držím litery zákona. Tedy jsem rasistou, chovám se rasisticky ale jsem v pohodě. Já netvrdím vůbec, že se týká všech případů, jistě by bylo nutné podrobit podrobné právní analýze, ale vše co se týká tohoto bych za mě zrušil. Proto nic neberu paušálně, že všechny zrušit. Ale opět se vracím k blogu, kde ukazuji, jaká témata bych klidně zrušil a neřešil, nechal na lidech. A to včetně případu diskriminace uchazečů o zaměstnání (mimo veřejné správy). Celé moje myšlení (a blog) se právě točí kolem toho, kam až jde antidiskriminačními zákony dojít, co vše řešit. Neberte tak, že hned zrušit vše, opravdu nejsem právník a nechal bych na povolanějších, pouze ukazuji oblast agendy, se kterou se s paní Šabatovou nemohu ztotožnit. A ukazuji, kam až lze tuto agendu dovést. S tím, že vymahatelnost těchto případů bude nulová (nebo limitně se blížící nule), s tím že člověka nepředělá, nepotrestá, nedokáže že tak činil a diskriminovanému stejně nepomůže. Jen tím bude obtěžovat "rozumné". Já Vás chápu, jdete hodně do hloubky a velkého detailu, ale mám takový dojem, že k tomuto bychom si museli sednout a vést debatu ne psanou formou. Píšete: "Já však tvrdím, že bychom měli i konstruktivně přistupovat k antidiskriminačním zákonům a zkoumat formy jejich vymahatelnosti, než je rovnou smést ze stolu. " S tímto se naprosto ztotožňuji, konstruktivně přistoupit, zrušit co je zbytečné, podstatné nechat. Ale to se netýká jen oblastí diskriminace. V jednom mém blogu (také pokus o satiru) jsem snažil ukázat absurdnost některých případů (Pohádka, jak jsme si stvořili ráj..).

0/0
17.11.2016 12:31

M88i61c33h95a73l 60Z48á18k24o57u72c79k52ý 2804264521971

Já mám prostě obecně problém (odbočuji), že je zde zákonů tolik, že se v nich ani povolaný právník nevyzná. Když nerozumím autům, jdu k automechanikovi (nebo si auto nekoupím), nemusím se starat. Ale problém je, že právo zasahuje do všech oblastí, vyjdu na ulici, už se řídím zákony, jdu si něco koupit, prodat, už zase tuny zákonů, které musím dodržet. Tedy, zasahují do všech oblastí, aniž bych se jim dokázal vyhnout. A tím že je všichni neznají (ano, neznalost neomlouvá), tím že jich je tolik, jsou často psané tak, že jsou k nim 2-3 právní výklady se člověk dopouští často protiprávního jednání, aniž by o tom věděl. Udělali jsme si životy složitější v oblastech, kde dle mého by měl vítězit rozum, svázali vše ale nemyslím si, že by to vedlo k lepší vymahatelnosti, méně přestupkům či tr. činům atd. Krom toho, že vlastně každý zákon omezuje svobodu, stává se tím společnost méně svobodná. Berte ale obecně, kam by se dle mého mělo ubírat, tedy raději menší počet jasných srozumitelných zákonů, na které budou prostředky pro kontrolu a vymahatelnost. Ale zase by bylo na dlouhou debatu, co ano, co ne, berte čistě jako můj směr uvažovaní s tím, že vše by se jistě muselo zvážit atd.

S přáním pěkného dne

MZ

+1/0
17.11.2016 12:45
Foto

J40a54n32a 33M69a65j62o44v35á 4285652576563

Takových let v zásadě stačilo desatero... R^

0/0
17.11.2016 13:42

M13i60c23h31a27l 24Z39á71k44o42u35c63k79ý 2984294961791

Vážená paní Majová,

Souhlasím. Doba pokročila,rozvoj společnosti take,tak se trochu muselo rozvinout i právo. Leč mám dojem, že se rozvíjí do oblastí kam by nemělo. A souhlasím jednoznačně, že desatero si každý pamatoval, dnešní zákony...

S pozdravem

MZ

+1/0
17.11.2016 19:19
Foto

J71a55n89a 23M54a77j32o67v28á 4955692606473

Milý Jane, ironie, sarkasmus, případně satira..prostě existují. Není potřeba k nim nic přidávat, stačí je použít, nabídnout a lidi už si vyberou.

Je pravda, že tento typ humoru není pro každého. Ale hledat za ním něco jiného je nadbytečné. Nad vším se prostě hluboce (či akademicky vysoce) přemýšlet nemusí. A blog je prostě blog.

+2/0
15.11.2016 13:08
Foto

J42a82n59a 67S53l21a65n31i63n11o23v35á 1941220957686

R^:-)

+1/0
14.11.2016 20:03

V89á66c43l47a54v 56V19a67n42ě57k 3812905632987

Dobrý den , tohle je úderné na to vám Anička skočí , bůh s vámi

+2/0
14.11.2016 19:56

M28i68c20h96a10l 52Z13á22k54o17u41c58k17ý 2544764861581

Dobrý den,

jak bůh se mnou? S námi se všemi pane Vaněk:-)

S pozdravem

MZ

+1/0
14.11.2016 20:54
Foto

J65a35n97a 38M38a36j23o91v84á 4725912346943

R^...pohřeb zdravého rozumu se koná...každodenně.

+6/0
14.11.2016 18:54

M38i73c66h64a81l 53Z25á97k22o53u64c76k21ý 2364164941481

Tak když je to za naše peníze, tím lépe paní Majová:-)

S pozdravem

MZ

0/0
14.11.2016 20:55
Foto

J64a89n55a 98M26a65j64o69v89á 4425962146243

Dneska mi kamarádka říkala, že přesouvá dítě do jiné školy. Kvůli té slavné, všespasitelné inkluzi. Tak nad tím úmrtím zdravého rozumu přemýšlím už od pěti (anebo posledních pět let?)

0/0
14.11.2016 20:57

M79i21c86h58a77l 66Z91á52k71o32u71c60k53ý 2814434601271

Tak toto je oproti inkluzi jen takové nic k pobavení paní Majová..

0/0
14.11.2016 21:16
Foto

J98a17n95a 46M17a11j78o95v22á 4185122936913

Tak mi to dnešní povídání vrtá hlavou, že to snad budu muset sepsat. Jaké to asi je, když jedno obtížně zvládnutelné, neukázněné, nejen hyperaktivní, ale i nevychované dítě zcela deptá zbytek třídy? Navzdory asistentovi, psychologovi a supervizi pro třídní učitelku? Když se rodiče dokáží jen ohánět papírem? A místo toho selského rozumu se zapojuje poradna a OSPOD...a výsledek je NIC, protože PRÁVO.

Hlavou mi běží vzpomínka na vlastní dětství a na Ládíka, který byl asi podobný lumen. Ve třídě nás bylo 34...a šlo to. A vlastně i na mého bráchu, který byl asi ještě horší než Ládík...a dneska je z něj úspěšný muž. Možná i proto, že tehdy ještě existovaly hranice pro přijatelné chování?

x

Ale už jsem hodná a dál nebudu kazit téma, slibuji.

+1/0
14.11.2016 21:44

M21i27c92h97a72l 53Z89á62k57o48u13c94k92ý 2674834481721

No, dřív nás učitel vzal pravítkem přes ruce. A byl klid. Dnes by si šel snad sednout. na tábor jsme jezdili na 5 dní se třídou, dnes se prý moc nejezdí (učitelé strach). A ono se právě takhle kupí, posouvá a pak přijde inkluze a tito nezvládnutelní jedinci nemají hranice, jsou beztrestní..Nechme prosím toho, stoupá mi tlak.

S pozdravem

MZ

+1/0
14.11.2016 22:08
Foto

J82a31n19a 72M42a88j17o76v72á 4195182626653

Už jsem hodná ;-), přece nás nebudu mít na svědomí oba.

0/0
14.11.2016 22:15

M57i89c58h79a21l 53Z66á54k19o88u70c63k50ý 2674924501241

:-) O inkluzi tu byly dobré články, též pan Klaus jr. co velmi pěkně shrnul. Co jsme si zvolili, to máme.

0/0
14.11.2016 22:17
Foto

J43a93n57a 48M35a79j84o29v77á 4385842306103

No právě...

0/0
14.11.2016 22:25

M44i80l10o91s90l23a46v22a 55M39e80n27c73l41o47v18á 9907309247355

Paní Májová, nechci panu Zákouckému zvyšovat tlak, čelit lidské hlouposti už je tak dost těžké, a ještě k tomu přidávat inkluzi;-D;-D;-D!

Alespoň Vám ale něco málo řeknu, protože jsem pracovala ve školství. Děti, o kterých píšete, tedy těžko zvladatelné, hyperaktivní, byly už dříve. Naše školství ale bylo tehdy skutečně dobře připravené - existovaly (dokonce až do nedávna) speciální třídy s učitelkami, které vystudovaly speciální pedagogiku. Byla to vždy jedna třída s počtem asi 8 - 10 dětí, která měla upravený program. Pro tyto děti platila ve třídě stejná pravidla, stejný řád. Přestávky měly po kratší době (po 20 minutách?), mohly si při ní třeba lehnout na lavici nebo poskakovat po třídě, ale co je důležité - pro všechny tyto děti platila stejná pravidla! Byly v kolektivu, ve kterém musely dodržovat všechny bez výjimky stejná pravidla! Výuka byla zadána tak, aby mohly pomalu přejít na 2. stupni do "normálních" tříd a bez problémů a postupně se přizpůsobit. A ony se po několika letech opravdu zařadily, a většinou bez problémů! Fungovalo to. Teď na doporučení EU tento fungující systém zničili. Děti budou na doporučení nějakého úředního eurotrubce řazeny do normálních tříd. Budou tam fungovat "extra"od samého počátku. Budou pro ně v normální třídě platit jiná pravidla, jinak budou postupovat s výukou, k ruce budou mít "osobního asistenta". Budou tedy nikoli začleněny do kolektivu, ale vyčleněny jako něco extra! To, co kdysi úspěšně zvládala řádně vystudovaná speciální pedagožka, to teď nahradí péče jakéhosi narychlo vyškoleného "asistenta". A místo jedné řádně vystudované učitelky bude stát platit 8-10 asistentských rychlokvašek. To není integrace, to je diskriminace všech dětí!

+3/0
14.11.2016 23:05
Foto

J58a74n23a 14M26a31j19o72v60á 4425252806343

Je to něco jako "vyrovnávací třída"? Upřímně, to za mne ještě nebylo, za mne byli prostě učitelé s autoritou a pro zdivočelé kluky "bonusové" hodiny tělocviku, aby je přešly "roupy". ADHD (tenkrát se to tak neřešilo) byl můj bratr (jinak jsme v rodině prostě hodně temperamentní všichni), přesto se vše zvládlo, byť to s ním maminka jednoduché fakt neměla.

Ale naprosto souhlasím s Vaší zkušeností. Takhle řešená "společná výuka" je cesta do pekel, ani ta dlažba dobrými úmysly pro mne patrná není.

Před několika dny jsme se se skupinou pedagogů poslušně snažili vymyslet do nějakého dokumentu, co dobrého inkluze přinese. Řeknu Vám,fakt je to "bolelo" a pro mne byla velmi cenná zkušenost u jejich debaty být.

0/0
15.11.2016 0:07

M18i54l88o63s58l76a78v14a 11M86e63n75c30l60o48v46á 9207859177695

Taková debata by mě také zajímala. Opravdu. Hlavně ta pozitiva inkluze.;-D.

Škoda, kdyby se ta skupina dohodla a napsala "Inkluze nic dobrého nepřinese", a další a další a zase další skupiny by stále psaly nic dobrého, ale naopak má inkluze tyto nevýhody: 1).....2)..... Ale to je právě to kdyby... A možná by to ministerstvo stejně prosadilo jinou cestou, kdo ví.

PS: Ano, jednalo se o vyrovnávací třídy. Sama jsem potom měla ve třídě na 2. stupni jednoho takového kluka z této vyrovnávací třídy. Skutečně se přizpůsobil. Dnes je ovšem situace jiná, často se nepřizpůsobí ani tzv. "normální" děti, kázeň i požadavky a celkově úroveň upadá. To by bylo na dlouhé psaní.:-)

Ano, dříve se neřešilo (a úspěšně neřešilo:-)) více věcí. Anorexie či bulimie v podstatě neexistovaly, protože by otec přehnul dámu přes koleno a zahnal by ji k práci, ony by jí ty ztřeštěnosti přešly, až by večer byla unavená z nějaké dřiny.

Rovněž neexistovala prokrastinace, tomu se za nás říkalo lenost. Opět by to vyřídilo otcovské rameno spravedlnosti a pracovní zátěž. Ovšem naše doba je zahlcena lidskými právy, ochranami osobnosti atd. do takové míry, že dnes už nikdo ani neví, co to právo vlastně je... To by bylo na dlouho. :-)

0/0
15.11.2016 0:53
Foto

J93a50n68a 67M94a75j68o14v72á 4615222246103

Ano, máme se příliš dobře a vymýšlíme blbosti.

0/0
15.11.2016 9:27

M92i64l86a57n 53R42a53d45e31k 3567876581381

Koukam jak to s vama zamavalo. Pozadujte psychiatrickou pomoc zdarma, prece je to na zhrouceni ;-D

No, pak se divinze i zeny voli pry nevhodne

+2/0
14.11.2016 18:49

J94i70ř69í 35N49o56s17e20k 1398677851316

A nejenom pomoc, odškodné za psychickou újmu a invalidní důchod na zraněné city ;-D

+2/0
14.11.2016 19:31

M67i82c17h73a40l 49Z74á49k74o37u94c60k88ý 2654534631341

Ty jo,

kolik se z toho dá třísknout netušíte pane Nosku? Plus soudy za diskriminaci, to bude ryto.

S pozdravem

MZ

+1/0
14.11.2016 20:58

M72i93c80h18a66l 79Z97á43k47o21u65c16k89ý 2624964101361

Však se úplně sypu pane Radku,

na psychiatra to snad ještě není:-)

Omlouvám se, té druhé větě o ženách jsem neporozuměl.

S pozdravem

MZ

0/0
14.11.2016 20:57

M84i59l45a70n 89R17a22d19e62k 3677746181461

prominte, to bylo ze smartfonu, ty zeny co voli nespravne, treba Trumpa;-D

0/0
14.11.2016 22:13

M82i12c53h84a65l 72Z15á23k11o13u19c40k92ý 2374184421841

No ty nahnat do dolů, uranových ideálně. Vůbec nepochopily, jaké zlo volily.

0/0
14.11.2016 22:23

M73i97r60o62s79l93a27v 62B81u86č67e98k 6133213321344

Ano, i u mne ta diskriminace nebere konce. Vyslal jsem ženu do porodnice s jasnými pokyny, syn nikde, přidržela se kvót ! To se pak opakovalo ještě jednou ! Vzpomněl jsem na bonmot otce svého.

"Víš synu, v manželství jsem měl nejlépe, než-li jsi se narodil, byl jsem opečováván. Poté - radikální změna ! Zjistil jsem, že jsem vhodný jako přenašeč těžkých břemen + ometač čerstvě napadnutého sněhu". (Citace 100%). Jak často na to vzpomínám, když se balíme k odjezdu na chalupu a snížek už zde taky je ! Ženy, si lebedí v teple ... :-)

+6/0
14.11.2016 18:30

M10i37c62h62a14l 95Z34á94k22o83u56c36k40ý 2964784141751

Vážený pane Bučku,

2x nedodržela instrukce? To je vážné, co na to paní Šabatová?

Lopata zoceluje a zatím co si ženy užívají v teple a tím chřadnou, my muži myslící na jejich pohodlí je tím je zjevně diskriminujeme. Proto je dobré se o koště a lopatu podělit:-)

S pozdravem

MZ

0/0
14.11.2016 21:00

J76a92r75o57s83l13a18v36a 32B83o85ž46í24k97o90v85á 5151918108

Jo, jo, lopata, a koště, dnes jsem četla cosi o genderovém odklízení sněhu, kde jinde, než ve Stockholmu, první sníh a byla kalamita, ;-D, holt, všechno má své meze. Kdo by nevěřil, tady odkaz : http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/75876/silenost-v-praxi-ve-stockholmu-zavedli-genderove-odklizeni-snehu-pri-prvni-kalamite-vznikl-chaos.html :-P

0/0
14.11.2016 22:24

M54i79c80h76a73l 64Z49á95k47o89u32c83k18ý 2624324351281

Vážená paní Božíková,

já tomu rozumím dobře, ale mám dojem že paní Šabatová a další toto nejsou schopni pochopit. Ale tak, kdo chce tam...

S pozdravem

MZ

0/0
14.11.2016 22:31

M56i75r25o34s54l35a80v 22C47e58s97t84r 7642500340153

R^;-D

+5/0
14.11.2016 18:15



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.