Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L63i84b76o90r 15S40k39ý55p47a93l56a 7408553562560

No - policistům sice (zatím) za kontrolu na alkohol nic neplatíte, ale na všech úřadech nějaký ten poplateček chtějí. Nestačí jim, že jsou placení z našich daní, ale stačí pouhá změna bydliště a ejhle - spousta poplatečků jde najednou na úřady...

0/0
6.12.2016 0:38

D47u24š13a18n 48M54a93t64o93u14š32e26k 7363520340915

Byť je stát mizernýám investorem a navíc se na každé investici nakrmí patřičné množství zainteresovaných a mnohdy dokonce i těch co s danou věcí nemají vůbec nic společného,aneb dodnes mě překvapuje malá domů ze státní zakázky u které třeba dotyčná osoba není ani zadavatelem,ani schvalovatelem,nicméně to není argumentem k neplacení daní.

Daně se platit mají,ano i přes zjevnou nechuť platit z nich lobistům a jejich přátelům výpalné.

0/−1
5.12.2016 14:54

M11i96c62h68a24l 95Z33á73k66o48u69c13k19ý 2894404351661

Vážený pane Matoušku,

já také nepíši nic o tom, že by se daně platit neměly. Měly. Ale pouze poukazuji na to, z čeho dalšího se daně neplatí a kam se peníze posílají. A také se řečnicky táži, zda je lepší mít člověka na podpoře. A zda je dobré vše monitorovat a jaká rizika z toho pramení. Výnos z daní bude nulový, maximálně lehce v plusu. Jen namátkou co jsem psal jinde:

Jen příklad, pokud moje firma dostane dejme tomu 100 000 na faktuře a chci si ty peníze nechat, tedy proplatit. Zaplatím 21% DPH. Odvedu daň ze zisku firmy (19%). Poté mi zbude cca 70 tis. Takže jdu si po zaplacení firemní daně vyplatit 70tis. Cca 20 tis je odvod státu firmu za zaměstnance (superhrubá mzda). Zbývá 50 tis, které si daním již jako občan. Jako občan zaplatím zase asi 14 tis jako odvody na soc., zdrav a dani z příjmu. Zbývá nám 36 tis. Za toho platím třeba byt, auto a cigarety alkohol a benzín. Zaplatím daň z nemovitosti, za vše zaplatím DPH, někde ještě spotřební daň. Takže ve výsledku operuji tak s 20 tis. 80tis si nechal stát.

Stát má platit kontrolu, stát má nastavit taková pravidla, aby se daně nedaly krátit ani bez EET (a když EET chce, tak to má zaplatit), daňový systém tak jednoduchý a přehledný, aby člověk co prodává dejme tomu hrušky nemusel platit poradce a účetní. Ale ne, my uděláme paskvil v kterém se nikdo nevyzná, ještě vše zmonitorujeme a ve výsledku na ničem nevyděláme s tím, že peníze platíme lobistům atd. Jen podnikatelům ztížíme život a nepoctivým stejně nic nepřekazíme. Já nemám problém s placením daní, já mám problém s tím, jak je vše nastaveno a kam vše směřuje.

S pozdravem

MZ

+9/0
5.12.2016 15:15

D64u35š49a95n 54M34a30t69o29u82š85e81k 7233130130235

Pláč nad daňovou zátěží bude vždy bez ohledu na její výši,byť souhlas,je přespříliš vysoká,nicméně v obecné rovině mzdy zaměstnance včetně nákladů zaměstnavatele nelze počítat do svých daní ale do mzdových nákladů,teoreticky o ty peníze nepřicházíte vy ale zaměstnanec,který vám generuje zisk

Pokud byste zaměstnance neměl negeneroval byste tedy zisk,ano danění práce v čr je tragické,zase danění firem je mírnější v porovnání se západem a zdaleka nejvíc daníme ty nejchudší skrze nepřimé daně,na ně dopadá dph ve spotřebním koši zdaleka nejvíce,takže 0 od 0

Ano chápu že se vám ten systém nelíbí,nicméně tak jak tak jde o to že v každém systému a za každé míry zdaění bude mít mnoho podnikatelů tendence systém obcházet,ať je sebepřehlednější či nikoliv,ostatně teze že daně jsou legalizocvaná krádež je zde k vidění dost často.

Bohužel v čr je jako vše ode zdi ke zdi a bohatí si málokdy uvědomují jak je sociální smír důležitý,ano chrání si vlastní krky...

Já jko zaměstnanec taky nejsem 2x na větvi z toho že mi z vánočího platu-rozumějte vnákladů zaměstnavatele stát požere cca 30-40k,nicméně něco je zdravotní pojistné,to bych do daní nepočítal a důchodce fakt asi hromadně mřít nechat nemůžeme...

Závěrem ,jsem přesvědčen že ani výrazné snížení daně by nevedlo k větší ochotě je platit,to už tak v lidské povaze bývá,v čechách je tento zvyk ostatně takovou dobrou národní tradicí,na západě je účtenka a platba daní věc takřka automatická,no ne nadarmo jsme pro západní svět stále zemí loupežníků, i morálka elit je tu stále hluboko pod bodem mrazu,co není nezákonné je etické - šéf české advokátní komory ...

0/0
5.12.2016 15:44

M11i55c43h91a87l 42Z51á89k39o50u10c83k90ý 2554134731961

Vážený pane Matoušku,

Vždy se ve společnosti najde někdo,kdo to bude chtít obcházet. Ale já bych místo cesty represe šel zjednodušením. Zpřehledněnim a snížením. Aby byl poté i únik lépe ohdalitelny. A klidně zvýšit postih. Ale na blogu pouze ukazují,kam se teoreticky může pan Babiš vydat. A že slavné EET nic nepřinese. To přesvědčení,ze by snížení a zpřehlednění daní nevedlo k větší ochotě je stejně nepodložené,jako mé, že by tomu tak bylo. Ale, některé ekonomické analýzy kupodivu fungují. A když to nezkusime, nemůžeme dělat závěry. A pokud to snížení povede k tomu, že nebude na lobisty atd, tak jen houst. Lidé se rozhodnou lépe, co se svými penězi udělají,lepe než stát. A ten největším daňovým únikům EET také nezabrání. o ničem jiném ten blog není. s těmi jelitami Souhlasím.

S pozdravem

MZ

+1/0
5.12.2016 16:16

Z58b71y27š83e95k 55H71l42i97n94k22a 3471903520453

Hmm...

Pokud si majitel firmy chce vyplatit odměnu (tedy nikoliv mzdu), vyplácí ji ze daněných peněz, ze kterých následně musí platit další odvody.

Pokud by státní úředníci zacházeli s vybranými daněmi účelně a hospodárně, věřte tomu, že neochota lidí platit daně by výrazně poklesla. S tím také souvisí i to, zda člověku po zaplacení všech povinností zbyde dostatek prostředků na přiměřeně slušný život. Čímž míním to, že z jednoho příjmu by mělo být možné uživit rodinu.

+2/0
5.12.2016 19:58

D66u89š18a44n 96M43a78t32o83u58š65e14k 7343450780725

Ano,to že jeden příjem by měl dostačovat na základní potřeby rodiny si myslím též,obávám se ale,že výši mezd neurčuje pouze a jen míra zdanění ,že ta rovnice má mnohem víc proměnných,navíc základní potřeby jsou dosti realtivní pojem a že daně se vybíraly od nepaměti,stát,zejména tak komplexníjako dnes prostě k provozu peníze potřebuje,lidé zas potřebují stát, v setrvalé anarchii umí žít jen anarchisté,zločinci a svobodní:-)

Ad víry ve větší ochotu platit daně s lepší efetivitou jejich užívání,to je to čemu právě příliš nevěřím.

Lafferova křivka sice funguje,ale na obě strany a určit optimální míru zdanění je zřejmě něco jako hledání kamene mudrců ...

Jinak snižování objemu přerozdělování musí být doprovázeno minimalizací státu a základním občanským příjmem,což je ale v přímém opositu jak s přáním elit,tak ASLE I S PŘÁNÍM VĚTŠINY ,lidé prostě opatrovnický stát chtějí-efektivitě navzdory- a to něco stojí.

Jen dovětek:Majitel firmy si přeci nemusí sám sobě vyplácet mzdu....,aneb proč to proboha dělá?

0/0
6.12.2016 10:48

R79o22b84e63r40t 84T38r14o98š70k58a 6889470388529

Souhlas.R^

+1/0
5.12.2016 14:48
Foto

P47a96v63e26l 11M47a68c76h62a79č49e43k 5351392513

Tleskám, moc dobré.

Karma.

EET vůbec nic nenarovná, Babiš to buď:

- neví a pak je hloupější, než jsem si myslel

nebo

- ví a pak veřejně lže.

Já jsem přesvědčen o druhé variantě.

+6/0
5.12.2016 14:32

M47i95c29h31a42l 35Z16á87k14o80u60c13k45ý 2354834891841

Vážený pane Macháčku,

já si myslím, že výběr daně je zástupný důvod pro zavedení EET, že hlavním důvodem je kontrola ale ne daní, kontrola nás jako občanů. Samozřejmě jsou to STBácké metody které jsou u pana Babiše vyloučeny a není jediný důvod si to myslet, leč asi jsem paranoidní. Když nevyberu nic navíc, popř. jen minimum ale ztížím život všem slušným, asi ta paranoia je u mě trochu opodstatněná.

Nebo možná ne. Ale zatím mi to nikdo nevysvětlil tak, abych tomu přišel na kloub, aby neprůstřelně argumentoval pro.

S pozdravem

MZ

+3/0
5.12.2016 15:22

D54a16n 28H16e69l28e77k35a21l 6456317832909

Pěkný článek, děkuji za pobavení. :-)

+3/−1
5.12.2016 13:08

M51i13c74h56a32l 62Z68á25k94o27u40c18k58ý 2454494441321

Pokud jsem pobavil, jsem rád pane Helekale.

Ale k smíchu není asi tedy.

S pozdravem

MZ

0/0
5.12.2016 15:16
Foto

V50l78a88d64i87m29í21r 45Š77ť76a51s94t31n89ý 1841146235383

;-DHezké

+1/−1
5.12.2016 12:51

M57i37c87h12a31l 30S68v58o87b86o96d21a82M37i90c87h93a51l 5938368636831

;-D;-D;-D;-DVýborně napsánoR^Ti nepoctiví hlavně jsou vedeni na FÚ a vydírají kontrolory,že po zaplacení pokuty propustí stovky lidí,aby si vykompenzovali ztrátu-viz Karel Holoubek

+4/−1
5.12.2016 12:28

M62i21c54h84a27l 30Z73á37k55o14u45c16k90ý 2164444471571

Daně a smrt, dvě jistoty,

Pro nepoctivé pouze ta smrt.

S pozdravem

MZ

0/0
5.12.2016 15:17



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.